Ravitsemusterapia

Ravitsemuksen avulla voidaan hoitaa tai jopa ennaltaehkäistä monia yleisiä terveysongelmia, kuten verenpainetautia, kohonneita kolesteroliarvoja, diabetesta ja suolistovaivoja.

Lisäksi ravitsemusterapeutin tärkeää erityisosaamista ovat syömiskäyttäytymiseen ja ruokasuhteeseen liittyvät haasteet, kuten syömishäiriöt ja tunnesyöminen.

Voit myös tulla tarkistuttamaan ruokavaliosi laatua ja riittävyyttä esimerkiksi erityisruokavalion tai urheiluharrastuksen vuoksi.

Esimerkkejä aiheista, joita ravitsemusterapiassa voidaan käsitellä:
• Tunnesyöminen ja muut syömiskäyttäytymisen haasteet
• Syömishäiriöt tai niiden oireet, kuten syömisen rajoittaminen tai ahminta
• Terveyttä edistävä arkiruokailu helposti & edullisesti
• Kasvisruokavalion koostaminen
• Suolistovaivojen tai allergioiden oireiden helpottaminen
• Korkean verenpaineen, kolesterolin tai verensokerin ravitsemushoito
• Liikunnallisesti aktiivisen riittävä ravitsemus
• Ruokahaluttomuuden ja tahattoman painonlaskun korjaaminen
• Tai mikä tahansa mieltäsi askarruttava ruokailuun, syömiskäyttäytymiseen tai kehokuvaan liittyvä kysymys tai asia!

Jasminille pystyy nyt varaamaan aikaa nettiajanvarauksestamme tai soittamalla numeroon 041 3176 647 arkisin klo. 9.00 – 15.00.

Yksityislääkärin vastaanotto on valmiina palvelemaan juuri sinua, yksilöllisesti, nopeasti ja vaivattomasti.

”Yleislääkärinä olen työskennellyt monilla eri lääketieteen toimialoilla kerryttäen tietoja ja taitoja. Tavoitteenani on potilaiden kokonaisvaltainen hoito kiinnittäen huomiota myös sairauksien perussyihin ja taustoihin, pelkkien oireiden sijasta. Näin toimimalla pystytään luomaan jokaiselle paras mahdollinen suunnitelma tulevaisuuden elämänlaadun ja hyvinvoinnin parantamiseksi.”

Lääkäri, Lääketieteen lisensiaatti

Anneli Seppälä-Lindroos