Osteopatia on tehokas ja turvallinen manuaalinen eli käsin tehtävä hoitomuoto.

Osteopaatti on virallinen terveydenhuollon ammattihenkilö ja osteopatiaa saa antaa vain koulutettu osteopaatti.

Tavallisimpia hoitomenetelmiä ovat pehmytkudoskäsittelyt, nivelmobilisaatio, nivelmanipulaatio ja lihaskalvokäsittelyt.

Osteopatia on harmoninen hoitomuoto ja siinä toimitaan aina asiakkaan kehoa kuunnellen ja sen ehdoilla.

Klinikkasin ammattitaitoiset osteopaatit palvelevat sinua tarpeen mukaan suomeksi tai englanniksi. Jos sinulla on kysymyksiä hoidosta, hoidon tarpeen arvioinnista tai toteutuksesta niin ota rohkeasti yhteyttä. Vastailemme kysymyksiin ja sovitaan juuri sinulle paras mahdollinen hoito.

Kenelle osteopatia sopii?
  • Hoidamme osteopatialla kaikkia henkilöitä vauvoista ikäihmisiin
  • Manuaalisen eli käsin tehtävän käsittelyn lisäksi annamme asiakkaillemme tarvittaessa omahoidon ohjeet tukemaan hyvinvointia. Työssämme meille tärkeitä arvoja ovat asiakkaiden kuunteleminen ja heistä välittäminen
  • Hoito suunnitellaan vastaamaan asiakkaan kehon tarvetta ja toimintakykyä.
Mitä osteopatialla hoidetaan?
  • Osteopatialla hoidetaan ensisijaisesti erilaisia tuki- ja liikuntaelinvaivoja sekä pyritään poistamaan erilaisia kehon toiminnallisia häiriö- ja kiputiloja. Osteopatian avulla voidaan hoitaa kroonisia sekä akuutteja ongelmia.
  • Tyypillisimpiä hoitoon hakeutumisen syitä ovat erilaiset lihas- ja nivelsäryt, selkäongelmat, lihaskireydet, päänsärky, urheilu- ja rasitusperäiset kiputilat, kehon toiminnalliset virheasennot ja kuormitusvirheet.

Osteopaatin vastaanottomme on valmiina palvelemaan juuri sinua, yksilöllisesti, nopeasti ja vaivattomasti.

Osteopaattimme

Joonas Keituri

Omaan vankan kokemuksen hoitaa eri ikäluokkien tuki- ja liikuntaelinvaivoja iästä riippumatta. Osteopatia sopii vauvasta ikäihmisiin ja hoidan kaikkia yksilöllisesti.

Hoitofilosofiani on kokonaisvaltaiseen hoitoon keskittyvä ja pyrin aina ottamaan huomioon yksilön ja juuri hänen tarpeensa. Sama vaiva voi johtua useasta eri syystä ja siksi en hoida pelkästään oiretta vaan pyrin löytämään aina syyn oireelle.

Osteopaatti, Fysioterapeutti

Emma Sunila

Osteopaatti AMK
Lääketieteen opinnot alkavat syksyllä 2022
Lisäkoulutuksina: Naisten terveys ja raskausajan osteopatia

Lähtökohtani hoitotilanteissa on kohdata jokainen asiakas ja hänen kehonsa yksilöllisesti. Tavoitteena on kasvattaa asiakkaan omaa kehotuntemusta sekä keskustella myös mahdollisista kiputilojen aiheuttavista tekijöistä. Hoidon aikana pyrin yhdistelemään erilaisia osteopaattisia tekniikoita sekä hoitomalleja parhaan mahdollisen tuloksen saavuttamiseksi.

Olen kiinnostunut osteopatian roolista osana yleistä hyvinvointia ja kuntoutusta. Näiden lisäksi olen perehtynyt naisten terveyteen liittyviin asioihin. Hoidankin mielelläni raskauden ja synnytyksen jälkeisiä kiputiloja sekä erilaisia lantion alueen ongelmia. Vastaanotolle ovat kuitenkin tervetulleita kaiken ikäiset ihmiset sukupuolesta riippumatta.